Op deze pagina’s vind je een overzicht van alle doelen die in De Sims 4 aanwezig zijn voor kinderen, tieners, (jong) volwassen en oudere. Hierbij staan ook de bonus eigenschappen die jouw Sim(s) zullen krijgen per doel en welke er vrij gespeeld worden na het behalen van een doel.

Tijdens het spelen is het mogelijk om een ander doel te kiezen voor jouw Sim(s). Het doel zal dan veranderen maar de bonuseigenschap die bij het eerst gekozen doel hoort zal wel blijven en niet mee veranderen. De eigenschappen die vrijgespeeld worden na het behalen van een doel zullen jouw Sim(s) wel krijgen. Hoe meer doelen je vrij speelt hoe meer eigenschappen jouw Sim(s) zullen krijgen. De voortgang van jouw Sim(s) per doel zullen altijd behouden blijven waardoor je makkelijk kan wisselen tussen de doelen.

Openbare Vijand:
Deze Sim wil vijanden maken en een beroemde crimineel worden!
Meesterbrein: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Meesterbreinen weten precies welke dingen ze moeten zeggen om woede, verdriet en afgunst bij hun tegenstanders op te wekken.


Niveau 1:
Overwegend onschuldig

* 10 Gemene of ondeugende interacties uitvoeren
* Door 2 Sims onaardig gevonden worden
Niveau 2:
Buurtpesten

* Door 4 Sims onaardig gevonden worden
* Volwassen worden
Niveau 3:
Crimineel brein

* Een gezworen vijand hebben
* Niveau 4 bereiken van de criminele carrière
* Aan 5 gevechten deelnemen
Niveau 4:
Openbare vijand

* Getuige zijn van de dood van een Sim
* Niveau 8 bereiken van de criminele carrière
* 3 Gezworen vijanden hebben
Bonus Eigenschap - Schurkerig:
Schurkerige Sims voeren sterkere en gemenere interacties uit.

Ondeugdbaas:
Voor deze Sim draait alles om grappen en chaos!
Kwelgeest: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Kwelgeesten kunnen bijna alles saboteren, of dit nu een voorwerp is of de beste bedoelingen van een andere Sim.


Niveau 1:
Overwegend onschuldig

* 10 Gemene of ondeugende interacties uitvoeren
* Door 2 Sims onaardig gevonden worden
Niveau 2:
Listige listigerd

* 3 Keer een computer gebruiken om ondeugd te veroorzaken
* Niveau 3 bereiken van de ondeugdvaardigheid
Niveau 3:
Professionele grapjas

* 10 Grappen uithalen
* Niveau 6 bereiken van de ondeugdvaardigheid
Niveau 4:
Ondeugdbaas

* In 3 verschillende huizen afvoeren blokkeren
* 5 Keer voodoo bedrijven
* Niveau 10 bereiken van ondeugdvaardigheid
Bonus Eigenschap - Schurkerig:
Schurkerige Sims voeren sterkere en gemenere interacties uit.

Uitzonderlijke Schilder:
Deze Sim wil dat zijn/haar leven volledig om kunst en schilderen gaat!
Expressionistisch: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Expressionistische Sims kunnen zich geweldig inleven en maken bijzonder emotionele kunstwerken, ongeacht hun humeur!


Niveau 1:
Ezelziek

* Geïnspireerd aan 3 schilderijen beginnen
* 5 Uur lang schilderen
Niveau 2:
Kunstig artiest

* Niveau 4 bereiken van de schildervaardigheid
* 3 Schilderijen aan verzamelaars of kunstgalerie verkopen
* 3 Emotionele schilderijen voltooien
Niveau 3:
Groots schilderen

* 3 Schilderijen in een museum bekijken of bewonderen
* 10 Uitstekende schilderijen voltooien
* Niveau 6 bereiken van de schildervaardigheid
Niveau 4:
Uitzonderlijke schilder

* Niveau 10 bereiken van de schildervaardigheid
* 5 Meesterwerken voltooien
Bonus Eigenschap - Dromer:
Dromers krijgen betere boosts voor hun vaardigheden wanneer ze geïnspireerd zijn.

Succesvolle Auteur:
Deze Sim wil boeken schrijven en een beroemde schrijver worden!
Poëtisch: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Poëtische Sims kunnen het leven zelf in boekvorm vastleggen en dit gebruiken om een verloren liefde terug te halen.


Niveau 1:
Vleugelinguïst

* 2 Boeken schrijven
* Geïnspireerd 1 uur lang schrijven
Niveau 2:
Competente woordensmeder

* Niveau 4 bereiken van schrijfvaardigheid
* In totaal 15 uur geschreven hebben
* 5 Goede boeken schrijven
Niveau 3:
Superschrijver

* Niveau 6 bereiken van schrijfvaardigheid
* 10 Boeken publiceren
* 5 Uitstekende boeken schrijven
Niveau 4:
Succesvolle auteur

* Niveau 10 van de schrijfvaardigheid bereiken
* 3 Bestsellers voltooien
* § 25.000 aan royalty’s met het publiceren van boeken verdiend hebben
Bonus Eigenschap - Dromer:
Dromers krijgen betere boosts voor hun vaardigheden wanneer ze geïnspireerd zijn.

Muzikaal Genie:
Deze Sim wil een expert muzikant en songwriter worden!
Luitlokker: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Luitlokkers kennen heel wat nummers, waarmee ze anderen in hun greep kunnen krijgen.


Niveau 1:
Toondoof

* 6 Uur lang muziek oefenen
* 2 Uur lang naar muziek luisteren
Niveau 2:
Fijnstemmer

* Vaardigheidsniveau 4 bereiken met een muziekinstrument
* Geïnspireerd 1 uur lang een instrument bespelen
Niveau 3:
Harmonieus

* Vaardigheidsniveau 6 bereiken met een muziekinstrument
* 4 Nummers schrijven
* § 500 met gepatenteerde nummers verdienen
Niveau 4:
Muzikaal Genie

* Vaardigheidsniveau 10 bereiken met een muziekinstrument
* 75 Uur lang muziekinstrumenten hebben bespeeld
* 3 Uur lang anderen bijscholen in muziek
Bonus Eigenschap - Dromer:
Dromers krijgen betere boosts voor hun vaardigheden wanneer ze geïnspireerd zijn.

Enorm Rijk:
Deze Sim wil rijk worden en een succesvol carrière leiden!
Schrander: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Schrandere Sims ontvangen elke week een rechtstreekse storting gebaseerd op hun kapitaal van huishouden.

Niveau 1:
Proberen niet blut te raken

* § 5.000 Verdiend hebben
* § 10.000 Als reserve hebben
Niveau 2:
Lerend verdiend

* § 20.000 Als reserve hebben
* § 25.000 Verdiend hebben
Niveau 3:
Rijk

* § 75.000 Verdiend hebben
* § 35.000 Als reserve hebben
Niveau 4:
Enorm rijk

* § 200.000 Verdiend hebben
* § 50.000 Als reserve hebben
Bonus Eigenschap - Zakelijk inzicht:
Sims met een zakelijk inzicht verdienen meer Simdollars met hun beroepen.

Villabaron:
Deze Sim wil gewoon het grootste en mooiste huis hebben!
Economisch: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Economische Sims ontvangen elke week een korting van 10% op aankomen in bouwen. Kortingen worden direct toegepast op het kapitaal van huishouden.


Niveau 1:
Landgoed der kunst

* Een huis ter waarde van § 50.000 bezitten
* 15 Kunstwerken bezitten
Niveau 2:
De grote hovenier

* Een huis ter waarde van § 100.000 bezitten
* § 5.000 Aan de tuin uitgeven
Niveau 3:
Huisrenovator

* Een huis ter waarde van § 200.000 bezitten
* 30 Ramen bezitten
Niveau 4:
Villabarones

* Een huis ter waarde van § 350.000 bezitten
* 20 Zuilen kopen
Bonus Eigenschap - Zakelijk inzicht:
Sims met een zakelijk inzicht verdienen meer Simdollars met hun beroepen.

Succesvolle Stamboom:
Deze Sim wil een gezin hebben dat successen boekt in het leven!
Onnavolgbaar: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Door onnavolgbaar te zijn, kunnen de vaardigheidsverbeteringen van je kinderen aan die van jezelf toe worden gevoegd!


Niveau 1:
Klaar als ouder

* Volwassen worden
* § 1.000 aan kinderspullen uitgeven
Niveau 2:
Verzorger

* Een kind in totaal 2 uur lang voorlezen
* Een ouder worden
* 10 Keer gezellig met je kind doen
Niveau 3:
Vertrouwde mentor

* Een kind 3 keer met huiswerk helpen
* Een kind een 10 laten halen op de middelbare school
* Een kind een willekeurige vaardigheid maximaal laten ontwikkelen
Niveau 4:
Succesvolle stamboom

* Je kind 3 keer bijscholen
* Een kind een doel laten voltooien
* Een kind of kleinkind de top van een carrière laten bereiken
Bonus Eigenschap - Huiselijk:
Huiselijke Sims zullen hun gezinsbanden sneller sterk zien worden.

Groot Blij Gezin:
Deze Sim wil een groot, liefdevol gezin opbouwen!
Matriarch: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Matriarchen bieden vaardigheidboots als ze in de buurt van hun kinderen zijn.


Niveau 1:
Klaar als ouder

* Volwassen worden
* § 1.000 aan kinderspullen uitgeven
Niveau 2:
Verzorger

* Een kind in totaal 2 uur lang voorlezen
* Een ouder worden
* 10 Keer gezellig met je kind doen
Niveau 3:
Liefdevolle voogd

* Een ouder van een kind met 3 vrienden zijn
* Vriendschap sluiten met 3 van je kinderen
* Je kind laten trouwen
Niveau 4:
(Door groot blij gezin-doel)

* 10 Keer gezellig met je kind of kleinkind doen
* 4 Kleinkinderen krijgen
* Goede vrienden met 4 kinderen of kleinkinderen worden
Bonus Eigenschap - Huiselijk:
Huiselijke Sims zullen hun gezinsbanden sneller sterk zien worden.

Renaissance Sim:
Deze Sim wil onmiddellijk in veel dingen goed zijn!
Professoraal: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Professorale Sims kunnen handige handleidingen schrijven over elke vaardigheid die ze uitstekend onder de knie hebben.


Niveau 1:
Verstandige student

* 3 boeken uitlezen
* Niveau 3 bereiken van de inzichtvaardigheid
Niveau 2:
Jobhopper

* Volwassen worden
* Niveau 4 in 4 vaardigheden bereiken
* Niveau 3 bereiken van een carrière
Niveau 3:
Pantologist

* Niveau 5 in 5 vaardigheden bereiken
* Niveau 3 binnen 2 carrières bereiken
Niveau 4:
Renaissance-Sim

* Niveau 8 in 6 vaardigheden bereiken
* Niveau 3 binnen 3 carrières bereiken
Bonus Eigenschap - Snelle Leerling:
Snelle leerlingen krijgen vaardigheden nét iets sneller onder de knie!

Whizzkid:
Deze Sim wil alles weten over computer, van het spelen games tot carrières.
Webmaster: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Webmasters benutten hun computers optimaal en ontgrendelen allerlei handige manieren om ze te gebruiken.


Niveau 1:
Met het programma

* 5 Uur lang programmeren
* In totaal 5 uur gamen
Niveau 2:
Technisch onderlegd

* 2 Uur achter elkaar geconcentreerd gamen
* Niveau 3 bereiken van de programmeervaardigheid
* Voor § 3.000 aan elektronica bezitten
Niveau 3:
Computernerd

* Volwassen worden
* Niveau 3 van de techneutcarrière bereiken
* Een game of app maken
Niveau 4:
Whizzkid

* Niveau 5 van de techneutcarrière bereiken
* 100 Uur achter de computer doorgebracht hebben
Bonus Eigenschap - Snelle Leerling:
Snelle leerlingen krijgen vaardigheden nét iets sneller onder de knie!

Nerdbrein:
Deze Sim wil zowel slim als handig zijn.
Handig: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Handige Sims kunnen in een wip voorwerpen repareren en verbeteren.


Niveau 1:
Verstandig student

* 3 boeken uitlezen
* Niveau 3 bereiken van de inzichtvaardigheid
Niveau 2:
Erudiet

* Een voorwerp repareren of verbeteren
* Een voorwerp op de houtbewerkingsbank maken
* Niveau 6 bereiken van de inzichtvaardigheid
Niveau 3:
Raketgeleerde

* Niveau 5 bereiken van de handvaardigheid
* Een raket 5 keer lanceren of verbeteren
* Een ruimteschip bezitten
Niveau 4:
Nerdbrein

* Niveau 10 bereiken van de inzichtvaardigheid
* 5 Voorwerpen repareren of verbeteren
Bonus Eigenschap - Snelle Leerling:
Snelle leerlingen krijgen vaardigheden nét iets sneller onder de knie!
Serieromanticus:
Deze Sim wil de markt verkennen en met allerlei soorten interessante Sims uitgaan!
Speler: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Spelers zullen nooit jaloezie bij andere Sims veroorzaken, wat ze ook doen.


Niveau 1:
Amore-amateur

* Een vriend of vriendin hebben
* 2 Keer een afspraakje hebben
Niveau 2:
Dategevoelig

* Niveau 4 bereiken van de charismavaardigheid
* 3 Eerste kussen hebben gehad
Niveau 3:
Romantiekgoochelaar

* Niveau 6 bereiken van de charismavaardigheid
* Een sterke romantische relatie met 3 Sims tegelijkertijd hebben
* 10 Sims zoenen
Niveau 4:
Serieromanticus

* Goud verdienen tijdens 3 afspraakjes
* 8 Vrienden of vriendinnen hebben gehad
Bonus Eigenschap - Aantrekkelijk:
Aantrekkelijke Sims zijn succesvoller in de romantiek dan anders.

Zielsverwant:
Deze Sim wil 'De ware' vinden om daar samen een vervuld leven mee te leiden!
Maatje: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Sims met een maatje voeren speciale interacties met hun partner uit die het leven een stuk aangenamer maakt.


Niveau 1:
Amore-amateur

* Een vriend of vriendin hebben
* 2 Keer een afspraakje hebben
Niveau 2:
Trouwmateriaal

* Volwassen worden
* Getrouwd zijn met beste vriend(in) voor altijd
Niveau 3:
Liefdesmeester

* Zilver verdienen tijdens 2 afspraakjes met wederhelft
* Zielsverwantrelatie bereiken met wederhelft
Niveau 4:
Zielsverwant

* 50 Romantische dingen doen met wederhelft terwijl Sims zielsverwanten zijn
* Goed verdienen tijdens 3 afspraakjes met wederhelft
Bonus Eigenschap - Aantrekkelijk:
Aantrekkelijke Sims zijn succesvoller in de romantiek dan anders.
Freelance Botanicus:
Deze Sim wil planten telen en een expert in het tuinieren worden!
Natuurkenner: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Sims die natuurkenner zijn hoeven niet bang te zijn voor vuur, ze zijn immuun en kunnen vlammen met gemak blussen.


Niveau 1:
Natuurwandelaar

* Iets 3 keer planten
* 10 Keer planten wieden of water geven
Niveau 2:
Tuinaanbod

* Niveau 4 bereiken van de tuiniervaardigheid
* 5 Verschillende planten ontwikkelen
Niveau 3:
Natuurverzorger

* Niveau 6 bereiken van de tuiniervaardigheid
* 3 Planten enten
* 5 Planten bemesten
Niveau 4:
Freelance Botanicus

* Niveau 10 bereiken van de tuiniervaardigheid
* Een koeienplant telen
* 10 Uitstekende planten ontwikkelen
Bonus Eigenschap - Verzamelaar:
Verzamelaars kunnen vaker zeldzame verzamelbare voorwerpen vinden!

Hengelpro:
Deze Sim wil alles over vissen weten!
Hengelaarskalmte: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Sims met hengelaarskalmte zullen hun problemen tijdens het vissen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.


Niveau 1:
Vis in het water

* 5 Vissen vangen
* Op 3 verschillende locaties vissen
Niveau 2:
Aan de haak

* In totaal 10 uur vissen
* 5 Vissen ophangen of in een kom stoppen
* Niveau 4 van de visvaardigheid bereiken
Niveau 3:
Hengelsim

* 5 Vissen vangen met aas
* 6 Geweldige vangsten doen
* Niveau 6 van de visvaardigheid bereiken
Niveau 4:
Hengelpro

* 20 Soorten vis verzamelen
* Niveau 10 van de visvaardigheid bereiken
Bonus Eigenschap - Verzamelaar:
Verzamelaars kunnen vaker zeldzame verzamelbare voorwerpen vinden!

De Curator:
Deze Sim wil alles verzamelen wat de wereld te bieden heeft!
Curator: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Curators kunnen hun verzamelbare voorwerpen zoals metalen, kristallen, elementen en fossielen voor extra geld aan het Simsoniaanse Museum verkopen.


Niveau 1:
Op pad

* 10 Verzamelbare voorwerpen verzamelen
Niveau 2:
Verzamelaar

* 5 Kristalen verzamelen
* 3 Kikkers verzamelen
* 3 Fossielen verzamelen
Niveau 3:
Schattenjager

* 5 Monsters naar de Georaad sturen
* 5 Kikkers fokken
* 5 Elementen verzamelen
Niveau 4:
De Curator

* Een collectie compleet maken
* 25 Verzamelbare voorwerpen verzamelen
Bonus Eigenschap - Verzamelaar:
Verzamelaars kunnen vaker zeldzame verzamelbare voorwerpen vinden!
Grappenmaker:
Deze Sim wil moppen vertellen en een beroemde komiek worden!
Hilarisch: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Hilarische Sims maken altijd de juiste grap en hebben een paar extra-speciale dijenkletsers achter de hand.


Niveau 1:
Grappenmaker

* Grappig doen tegen 5 Sims
* Niveau 3 bereiken van de komedievaardigheid
Niveau 2:
Alle begin is moeilijk

* Volwassen worden
* Aan de artiestencarrière beginnen
* Een microfoon bezitten
Niveau 3:
Grappige zakenvrouw/man

* Begin aan de komedietak binnen de artiestencarrière
* 3 Komedieriedels schrijven
* Niveau 6 bereiken van de komedievaardigheid
Niveau 4:
Grappenmaker

* 3 Komedieriedels uitvoeren
* Niveau 10 bereiken van de komedievaardigheid
Bonus Eigenschap - Gezelligheidsdier:
Gezelligheidsdieren bouwen sneller vriendschappelijke relaties op.

Wereldvriend:
Deze Sim wil zo veel mogelijk vrienden maken en houden!
Geliefd: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Niemand vergeet geliefde Sims! Iedereen wil altijd met hen bevriend blijven.


Niveau 1:
Nieuw in de stad

* Jezelf aan 10 Sims voorstellen
* 3 Vrienden hebben
Niveau 2:
Populair

* Een nieuw iemand ontmoeten op 3 verschillende locaties
* Niveau 4 bereiken van de charismavaardigheid
Niveau 3:
Supervriend

* 12 Vrienden hebben
* Niveau 6 bereiken van de charismavaardigheid
Niveau 4:
Wereldvriend

* 20 Vrienden hebben
* Een beste vriend(in) voor altijd hebben
* Niveau 10 bereiken van de charismavaardigheid
Bonus Eigenschap - Gezelligheidsdier:
Gezelligheidsdieren bouwen sneller vriendschappelijke relaties op.

Feestbeest:
Deze Sim wil geweldige feestjes geven en bijwonen!
Perfecte host: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Perfecte hosts krijgen meer punten voor elk sociaal evenement dat ze organiseren.


Niveau 1:
Nieuw in de stad

* Jezelf aan 10 Sims voorstellen
* 3 Vrienden hebben
Niveau 2:
Gastvrije host

* 3 Feesten geven
* Zilver met 3 sociale evenementen verdienen
Niveau 3:
Oppertopper

* Zilver verdienen met 3 georganiseerde feesten
* Sociale evenementen op 5 unieke locaties bijwonen
Niveau 4:
Feestbeest

* 10 Sociale evenementen organiseren
* 15 Sociale evenementen bijwonen
* Goud verdienen tijdens 2 georganiseerde feesten
Bonus Eigenschap - Gezelligheidsdier:
Gezelligheidsdieren bouwen sneller vriendschappelijke relaties op.
Bodybuilder:
Deze Sim wil trainen en zo sterk mogelijk worden!
Lang Geleefd: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Met lang geleefd kunnen Sims langere levens leiden, ongelukjes daargelaten.


Niveau 1:
Basis-trainer

* In totaal 8 uur trainen
* Trainen in de sportschool
Niveau 2:
Trainingsduivel

* Niveau 4 bereiken van de fitnessvaardigheid
* 2 Uur achter elkaar tot het uiterste trainen terwijl je Sim energiek is
* 2 fitnessapparaten bezitten
Niveau 3:
Fit met een F

* Niveau 6 bereiken van de fitnessvaardigheid
* In totaal 2 uur lang joggen
* 10 Uur lang trainen
Niveau 4:
Bodybuilder

* Niveau 10 bereiken van de fitnessvaardigheid
* Het optimale lichaam van je Sim bereiken
Bonus Eigenschap - Snelle Stofwisseling:
Het is makkelijk om fit en slank te blijven als je een snelle stofwisseling hebt.
Meesterkok:
Deze Sim wil de culinaire kunst onder de knie krijgen!
Verse Kok: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Verse koks maken eten van de beste kwaliteit dat nooit bederft!


Niveau 1:
Aluminium chef

* Geïnspireerd 2 maaltijden bereiden
* 5 Uitstekende maaltijden bereiden
Niveau 2:
Kapitein Kok

* Niveau 5 bereiken van de kookvaardigheid
* Een culinaire maaltijd bereiden
* Zilver verdienen tijdens een etentje
Niveau 3:
Culinaire kunstenaar

* Volwassen worden
* Niveau 4 bereiken van de culinaire carrière
* 3 Soorten uitstekend eten bereiden
Niveau 4:
Meesterkok

* Niveau 8 bereiken van de culinaire carrière
* Niveau 5 bereiken van de culinaire kookvaardigheid
* 3 Culinaire gerechten bereiden tijdens één evenement
Bonus Eigenschap - Smaakessentie:
Sims met smaakessentie maken voedsel en dranken van een betere kwaliteit.

Meestermixoloog:
Deze Sim wil alles weten wat er te weten valt over mixoliogie!
Drankjesmeester: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Drankjesmeesters kunnen krachtige drankjes mengen, die van invloed zijn op de emoties van de drinker.


Niveau 1:
Barnieuwkomer

* 10 Drankjes mixen
* Een bar bezitten
* 2 Barkrukken bezitten
Niveau 2:
Elektrische mixer

* Niveau 4 bereiken van de mixologievaardigheid
* Volwassen worden
* Aan de culinaire carrière beginnen
Niveau 3:
Drankjesbaas

* 3 Drankjes mixen op één sociaal evenement
* Aan de mixologietak binnen de culinaire carrière beginnen
* Niveau 7 bereiken van de mixologievaardigheid
Niveau 4:
Meestermixoloog

* Niveau 10 bereiken van de mixologievaardigheid
* 5 Soorten uitstekende drankjes maken
Bonus Eigenschap - Smaakessentie:
Sims met smaakessentie maken voedsel en dranken van een betere kwaliteit.

In de Natuur

Natuurliefhebber
Natuurliefhebbers willen alles ervaren wat de natuur te bieden heeft!
Overlever: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Overlevers vinden het prima om in de buitenlucht te leven. Slapen onder de sterren of het gebruik van de kampeerspullen levert heel wat vreugde op.


Niveau 1:
Groenhoorn

* 10 Onbekende planten oosten
* 5 Vissen in Granite Falls vangen
Niveau 2:
Woudloper

* Niveau 4 bereiken van de plantkundevaardigheid
* 2 Borden met kevers boven een kampvuur bereiden
* 10 Planten eten
Niveau 3:
Wildernisverkenner

* 3 Uitstekende kruidenmengsels maken
* Identificeer alle onbekende planten
* Vriendschap sluiten met de kluizenaar van Granite Falls
Niveau 4:
Natuurliefhebber

* Niveau 10 bereiken van de plantkundevaardigheid
* 5 Nachten in een tent slapen
* 15 Insecten verzamelen
Bonus Eigenschap - Verzamelaar:
Verzamelaars kunnen vaker zeldzame verzamelbare voorwerpen vinden!

Vampieren

Vampierfamilie:
Deze Sim wil een familie vol vampieren creëren!
Ik ben de meester: (bonus eigenschap - door behalen doel)
heeft alle geesteskrachten onder de knie en heeft nu de kracht om zijn/haar nageslachtsvampieren efficiënter te commanderen.


Niveau 1:
De basis

* Vampier worden
Niveau 2:
Ik heb de macht

* Koop de kracht 'Vampiercreatie'
* Een Minderwaardige Vampier worden
Niveau 3:
Ik ben niet alleen

* 3 nageslacht trainen
* 5 Sims transformeren tot volgroeide vampieren
* Een hoogwaardige Vampier worden
Niveau 4:
Een nieuwe familie

* Goede vrienden worden van 5 nageslacht
* Een Meestervampier worden
Bonus Eigenschap - Huiselijk:
Huiselijke Sims zullen hun gezinsbanden sneller sterk zien worden.
Meestervampier:
Deze Sim wil een wijze en machtige vampier worden!
Een ware meester: (bonus eigenschap - door behalen doel)
kan als ware meester der vampieren onweerstaanbare bevelkrachten gebruiken op al het nageslacht.


Niveau 1:
De basis

* Een vampier worden
* Gebruik een computer om naar informatie over vampieren te zoeken
* Vampirica Encyclopedie Deel 1 lezen
Niveau 2:
Ontdek duistere geboorterecten

* Niveau 4 bereiken van Vampierkennis
* Deelnemen aan vampiertraining
* Een Minderwaardige Vampier worden
Niveau 3:
Kracht en kennis

* Niveau 7 bereiken van vampierkennis
* 3 Vampieren verslaan tijdens gevechten
* Een Hoogwaardige vampier worden
Niveau 4:
De eeuwenoude

* Ultiem Vampirisch Boekwerk lezen
* Een Grootmeestervampier worden
* Overleef nog 20 dagen als vampier
Bonus Eigenschap - Snelle Leerling:
Snelle leerlingen krijgen vaardigheden nét iets sneller onder de knie!
Goede vampier:
Deze Sim wil zijn/haar dorst in de hand houden en zich zo humaan mogelijk gedragen!
Simmelijkheid opnieuw verworven: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Deze vampier staat bekend als een van de goede en aardige vampieren op de wereld. Sims zijn eerder geneigd om zich beschikbaar te stellen voor het voeden aan deze vampier om ervoor te zorgen dat de vampier goedaardig blijft.


Niveau 1:
De transformatie

* Gebruik een computer om naar informatie over vampieren te zoeken
* Een vampier worden
* Niveau 3 bereiken van vampierkennis
Niveau 2:
Omgaan met verleiding

* Een plasmapakket drinken
* 5 vrienden maken
* Drink niet 5 dagen achter elkaar diep zonder toestemming
* Niveau 4 bereiken van vampierkennis
Niveau 3:
Cirkel der vertrouwen

* 2 goede vrienden maken
* Van 2 verschillende Sims toestemming krijgen om van hen te drinken
* De kracht 'Gestilde Dorst' kopen
* 3 Plasmapakketten creëren van vissen of kikkers
Niveau 4:
Het beest afwijzen

* Ee beste vriend(in) voor altijd hebben
* Drink niet 14 dagen achter elkaar zonder toestemming
* 3 keer van een plasmafruitboom oogsten
Bonus Eigenschap - Gezelligheidsdier:
Gezelligheidsdieren bouwen sneller vriendschappelijke relaties op.

Ouderschap

Superouder:
Deze Sim wil de beste ooit zijn!
Rolmodel: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Rolmodellen bieden extra karakterwaarden als ze in de buurt zijn van peuter, kinderen en tieners.


Niveau 1:
Klaar als ouder

* Volwassen worden
* § 1.000 aan kinderenspullen uitgeven
Niveau 2:
Nageslachtinstructeur

* Een ouder worden
* Niveau 4 bereiken van de opvoedkundige vaardigheid
* Je peuter, kind of tiener 5 keer bestraffen
Niveau 3:
Karaktercoach

* Een kind 4 uur lang met schoolwerk helpen
* Niveau 6 bereiken van de opvoedkundige vaardigheid
* Een kind hebben met een karakterwaarde die binnen het bereik valt om een eigenschap te ontvangen.
Niveau 4:
Superouder

* Niveau 10 bereiken van de opvoedkundige vaardigheid
* Toegewijde Oudermodus aannemen
* Een kind hebben met een karakterwaarden voor 3 positieve eigenschappen
Bonus Eigenschap - Huiselijk:
Huiselijke Sims zullen hun gezinsbanden sneller sterk zien worden.

Jungle Avonturen

Archeologiepupil:
Deze Sim wil archeologie begrijpen.
Museumbezoeker: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Museumbezoekers houden van musea!


Niveau 1:
Schoffeltechnicus

* Graaf 3 keer in delfhopen of opgravingen
* Artefact uit modderklont blootleggen
Niveau 2:
Researchpartner

* Niveau 4 bereiken van de archeologievaardigheid
* Zoeken naar delfhoop
* 3 artefacten op echtheid onderzoeken
Niveau 3:
Opgravingsexpert

* Niveau 7 bereiken van de archeologievaardigheid
* 3 opgravingen vaststellen
* 5 artefacten van uitstekende kwaliteiten vinden en op echtheid onderzoeken
Niveau 4:
Archeologiepupil

* Niveau 10 bereiken van de archeologievaardigheid
* Een goed vaardigheidsboek over archeologie schrijven
* Een succesvolle archeologielezing geven
Bonus Eigenschap - Snelle Leerling:
Snelle leerlingen krijgen vaardigheden nét iets sneller onder de knie!
Jungleverkenner:
Deze Sim wil de jungle verkennen!
Schatzoeker: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Schatzoekers krijgen extra schatten!


Niveau 1:
Vakantievierder

* 3 spullen op de marktplaats kopen
* Een Selvadoradiaanse maaltijd eten
* Beeld van Madre Cosecha bekijken
Niveau 2:
Expeditiegroentje

* Niveau 3 van de Selvadoradiaanse cultuurvaardigheid bereiken
* Vind een gebied van het gebaande pad
* 3 valstrikken onderzoeken
Niveau 3:
Redionaal meester

* Je tegen 2 natuurlijke gevaren verdedigen
* Niveau 5 van de Selvadoradiaanse cultuurvaardigheid bereiken
* Een mystiek relikwie in elkaar zetten
Niveau 4:
Jungleverkenner

* 3 zeldzame Omiscaanse schatkisten openen
* Een mystiek relikwie 5 keer activeren
* 5 Omiscaanse schatten vinden
Bonus Eigenschap - Verzamelaar:
Verzamelaars kunnen vaker zeldzame verzamelbare voorwerpen vinden!

StangerVille

Stangerville-mysterie:
StangerVille verbergt een of ander duister geheim en deze Sim wil ontdekken waarom alle bewoners zich zo vreemd gedragen.
Held van StangerVille: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Als de held van StrangerVille ontvang je post van fans en kun je in geuren en kleuren vertellen hoe je de bron van de infectie hebt verslagen.


Niveau 1:
Nieuwe bewoner

* Praat met 5 Sims over StangerVille
* Koop curiosa bij het curiosawinkeltje
* Onderzoek de verzegelde deur in het geheime lab
Niveau 2:
Persoonlijke spion

* Verzamel 15 bewijsstukken
* Stel een geheim dossier over StangerVille samen
* Open de verzegelde deur in het geheime lab
Niveau 3:
Pathogene onderzoeker

* Verzamel 15 sporenclusters
* Zet het hazmatpak in elkaar
* Reis naar het diepste gedeelte van het geheime lab
Niveau 4:
Held van StangerVille

* Vaccineer 3
* Rekruteer 3 Sims om de bron van de infectie te helpen tegenhouden
* Vernietig de bron van de infectie
Bonus Eigenschap - Thuisbasis:
Deze Sims worden blij wanneer ze in hun eigen buurt zijn.

Beleef het Samen

Leider van een roedel:
Deze Sim wil de leider van de beste club in de stad worden!
Geboren leider: (bonus eigenschap - door behalen doel)
De overname van een club slaagt altijd en je Sim kan niet van de troon worden gestoten. Bovendien kan je Sim meer clubpunten verdienen.


Niveau 1:
Geaccepteerd worden

* Een club oprichten of lid worden van een club
* Een clubvoordeel kopen
Niveau 2:
Besloten bijeenkomst

* 10 Clubactiviteiten uitvoeren
* Een clubbijeenkomst 12 uur lang bijwonen
Niveau 3:
De boodschap verkondigen

* Niveau 5 bereiken van de charismavaardigheid
* Over clubs praten met 5 clubleden
Niveau 4:
Leider van de roedel

* 1000 Clubpunten verdienen
* Een club met 8 Sims leiden
Bonus Eigenschap - Gezelligheidsdier:
Gezelligheidsdieren bouwen sneller vriendschappelijke relaties op.

Stedelijk Leven

Stedeling:
Voor deze Sims draait alles om het leven in de stad!
Kennis: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Sims met de kenniseigenschap krijgen geweldige korting op aankopen bij marktkraampjes.


Niveau 1:
Toerist

* Jezelf voorstellen aan iemand nieuw in 3 buurten in de stad
* Appartementsleutel aan een bevriende Sim geven
* 3 Keer iets bij voedselkraampjes bestellen
Niveau 2:
Inwoner

* Niveau 3 bereiken van zangvaardigheid
* Vuurwerk afsteken op het Humor en Hippigfestival
* Een Bellenblazer gebruiken
Niveau 3:
Stadsexpert

* Aan een demonstrant doneren
* Iemand op het Liefdesfestival zoenen
* Straatkunst in het Kunstcentrum maken
Niveau 4:
Stedeling

* De zangvaardigheid onder de knie krijgen
* Een wedstrijd op GeekCon winnen
* In een appartement ter waarde van § 100.000 wonen
Bonus Eigenschap - Thuisbasis:
Deze Sims worden blij wanneer ze in hun eigen buurt zijn.

Honden en Katten

Dierenvriend:
Deze Sim wil vrienden zijn met dieren.
Dierenfluisteraar: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Het is makkelijk om dieren te trainen en discipline bij te brengen en sneller een relatie met ze op te bouwen.


Niveau 1:
Kennis van dieren

* Een dier in je huishouden hebben
* Vrienden zijn met 1 dier
* 12 Keren vriendelijk doen tegen dieren
Niveau 2:
Vriend van de dieren

* Vrienden zijn met 5 dieren
* Metgezel zijn van 1 dier
* 2 Wangedragingen weg trainen
Niveau 3:
Beste vriend van de dieren

* Metgezel zijn van 2 dieren
* 5 Keer zeer geliefd zijn
* 4 Wangedragingen weg trainen
Niveau 4:
BFF van de dieren

* Met 2 spookdieren spelen
* De liefde met 8 verschillende dieren voelen
* Met 12 dieren tegelijkertijd vrienden zijn
Bonus Eigenschap - Dierenliefde:
Relaties met dieren beginnen met hogere waarden.

Word Beroemd

Meesterlijke actrice/acteur:
Deze Sim wil diens kunsten oppoetsen en een geprezen actrice/acteur worden!
Wereldberoemde actrice/acteur: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Wereldberoemde actrices/acteurs laten een acteeractie nooit mislukken - voor zover wij weten tenminste...


Niveau 1:
Veelbelovende actrice/acteur

* Niveau 3 bereiken van de acteervaardigheid
* 2 Uur lang acteren oefenen
Niveau 2:
Gemiddelde actrice/acteur

* Volwassen worden
* Aan de acteercarrière beginnen
* Goud verdienen in een acteerklus voor een commercial
* Een optreden op straat geven
Niveau 3:
Geavanceerde actrice/acteur

* Niveau 7 bereiken van de acteervaardigheid
* Een award ontvangen
* Goed verdienen in een acteerklus voor een televisieserie
Niveau 4:
Meesterlijke actrice/acteur

* Niveau 10 bereiken van de acteervaardigheid
* Een Celebritytegel plaatsen op Starlight Boulevard
* Goud verdienen in een acteerklus voor een film
Bonus Eigenschap - Dromer:
Dromers krijgen betere boosts voor hun vaardigheden wanneer ze geïnspireerd zijn.
Wereldberoemde celebrity:
Deze Sim wil ongekend beroemd worden.
Onhoudbare roem: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Sims met onhoudbare roem zijn onsterfelijke beroemdheden die geen afname qua beroemdheid ervaren. Ze zijn zo gewend aan de schijnwerpers dat ze nooit gemeen reageren op die rottige paparazzi. Ze ontvangen ook een extra faamvoordeelpunt.


Niveau 1:
Veelbelovende ster

* Een 2-ster celebrity worden
* Een roemvoordeel kopen
Niveau 2:
Iemand

* Een 3-ster celebrity worden
* Een celebrity-hotspot bezoeken
* Een Meet & Greet houden
Niveau 3:
Ster in wording

* Een 4-ster celebrity worden
* 3 Keer voor een selfie worden gevraagd
* 3 Keer met de paparazzi afrekenen
Niveau 4:
Wereldberoemde celebrity

* Een 5-ster celebrity worden
* Ontvang 25 positieve reacties door aansporen tot juichen
* 3 Handtekeningen geven
Bonus Eigenschap - Gezelligheidsdier::
Gezelligheidsdieren bouwen sneller vriendschappelijke relaties op.

Eiland Leven

Standleven:
Deze Sim wil het rustig aan doen en van het strandleven genieten.
Relaxt:(bonus eigenschap - door behalen doel)
Relaxte Sims raken nooit overspannen.


Niveau 1:
Toerist


* Een kleurtje krijgen
* Goud verdienen tijdens een kavafeest
* Kokosnoot eten
Niveau 2:
Zandschuiver


* Dingen tijdens het strandjutten vinden
* Eten grillen, barbecueën of roosteren
Niveau 3:
Lokale Levensgenieter


* De strandgrot verkennen
* Begraven schat ontdekken
Niveau 4:
Strandplakker


* Indutten tijdens het relaxen op de loungestoel of dobberaar
Bonus Eigenschap - Thuisbasis:
Deze Sims worden blij wanneer ze in hun eigen buurt zijn.
Artistiek Wonderkind:
Deze Sim droomt ervan het te maken in de kunst!
Niveau 1:
Rijke fantasie

* Een knutseltafel bezitten
* Geïnspireerd 2 plaatjes tekenen
Niveau 2:
Dagdromer

* Niveau 5 van creatieve vaardigheid bereiken
* Met 3 stuks speelgoed spelen
Niveau 3:
Artistiek wonderkind

* In totaal 5 uur lang instrumenten bespelen
* Alle 5 soorten plaatjes op de knutseltafel tekenen
* Niveau 10 van de creatieve vaardigheid bereiken
Creatief talent: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Sims met een creatief talent bouwen hun volwassen creatieve vaardigheid sneller op.
Wondernerd:
Deze Sim wil het slimste kind van school zijn!
Niveau 1:
Vroegrijp

* 3 Schaakpartijen spelen
* 2 Uur lang voorgelezen worden door een volwassene
Niveau 2:
Junior-wetenschapper

* Niveau 5 van mentale vaardigheid bereiken
* 2 Keer huiswerk afmaken terwijl Sim geconcentreerd is
Niveau 3:
Wordernerd

* Een 10 halen op school
* 3 Emotiedrankjes maken
* Niveau 10 van mentale vaardigheid bereiken
Mentaal talent: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Sims met een mentaal talent kunnen hun volwassen mentale vaardigheden sneller opbouwen.
Sportief Wonderkind:
Deze Sim wil sportief en lenig zijn!
Niveau 1:
Energiek

* Speels in de apenkooi spelen
* Niveau 2 bereiken van de motorische vaardigheid
Niveau 2:
Behendige ontwikkelaar

* Niveau 5 bereiken van de motorische vaardigheid
* 4 Uur typen oefenen
Niveau 3:
Onstuimige rakker

* 3 Keer over het klimrek klimmen
* Een record met de typgame verdienen
* Niveau 10 bereiken van de motorische vaardigheid
Fysiek begaafd: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Fysiek begaafde Sims kunnen hun volwassen fysieke vaardigheden sneller opbouwen.
Sociale Vlinder:
Deze Sim wil met iedereen kletsen en vrienden maken!
Niveau 1:
Kletskous

* Een vriendschap sluiten
* 5 Nieuwe Sims ontmoeten
Niveau 2:
Populair kind

* Niveau 5 van de sociale vaardigheid bereiken
* Een beste vriend(in) voor altijd maken
Niveau 3:
Sociale vlinder

* Met 3 andere kinderen bevriend raken
* Met 2 volwassen bevriend raken
* Niveau 10 van de sociale vaardigheid bereiken
Sociaal begaafd: (bonus eigenschap - door behalen doel)
Sociaal begaafde Sims kunnen hun volwassen sociale vaardigheden sneller opbouwen.
Delen met:
  •  
  •  
  •  
  •